WCEE2024 – 18th World Conference on Earthquake Engineering
18. svjetska konferencija potresnog inženjerstva WCEE2024 održana je u Milanu od 30. lipnja do 5. srpnja 2024. godine.
Organizaciju događaja potpisuju Talijansko (ANIDIS) i Međunarodno (IAEE) udruženje za potresno inženjerstvo.
Konferencija je okupila više od 4.250 sudionika kako iz akademskih odnosno istraživačkih institucija tako i iz industrije te javnog sektora, a koji su pristigli iz 82 zemlje širom svijeta.
Predavanja su održavana u najvećoj konferencijskoj građevini Europe zvanoj MiCo Convention Centre, a koja sadrži 70 konferencijskih dvorana ukupnog kapaciteta do 21.000 posjetitelja.
Hrvatski centar za potresno inženjerstvo zajedno s mnogim stručnjacima iz Hrvatske i svijeta doprinosi ovom važnom okupljanju koje se organizira svake četiri godine, a Milano je posebna prilika za sudjelovanje što većeg broja stručnjaka.
Hrvatski stručnjaci dijele svoje znanje na 18. svjetskoj potresnoj konferenciji
Potresi u Zagrebu i kod Petrinje koji su 2020. godine prodrmali hrvatsko, a i neka susjedna tla, osim neželjenih posljedica trag su ostavili i u brzini napretka unutar stručne zajednice.
Hrvatski stručnjaci iskoristili su svjetsku potresnu smotru kako bi prenijeli kolegama iz drugih zemalja svijeta svoja nedavna iskustva te (sa)znanja koja su iz njih proistekla.
Hrvatski centar za potresno inženjerstvo pripremio je ukupno 13 različitih izlaganja za ovogodišnje okupljanje stručnjaka iz cijelog svijeta. Profesori, postdoktorandi, doktorandi i specijalizanti HCPI-ja na WCEE2024 konferenciji predstavili su vlastita istraživanja i zaključke.
Ostvarivanje kontakata i suradnja s drugim centrima
Jedan od ciljeva prisustva Hrvatskog centra za potresno inženjerstvo na WCEE2024 konferenciji jest ostvarivanje kontakata i suradnje s drugim centrima.
Jedan od primjera je suradnja s Institutom za potresno inženjerstvo i inženjersku seizmologiju Makedonije – IZIIS.
Među ciljevima dolaska na konferenciju svakako je ostvarivanje novih kontakata i s profesionalcima iz stručnog sektora.
Tehničke interaktivne radionice na WCEE2024
Uz predavanja i izložbene prostore, organizirane su i tehničke interaktivne radionice, primjerice simulacije potresnog opterećenja na potresnom stolu i razgled podzemne infrastrukture.
Posjetili smo testne laboratorije europskog centra za podučavanje i istraživanje na području potresnog inženjerstva, znanog pod imenom EUCENTRE, smještenog nedaleko Milana, u gradu Pavia. Tu su predstavljeni modeli građevina na dva velika potresna stola. Prikazan je primjer ispitivanja lastavice do sloma, uz simulaciju ubrzanja i opterećenja krovne konstrukcije. Drugi je primjer toranj ispitan isaac aktivnim prigušivačem. Vrijedno je znati kako EUCENTRE nudi besplatna ispitivanja istraživačima koji imaju dovoljno zanimljiv problem, a što se utvrđuje putem podnošenja zahtjeva i revizije istog.
Posjetili smo i kontrolnu sobu ATM-a, tvrtke koja upravlja većinom javnog prijevoza u Milanu. Gornja kontrolna soba obavlja monitoring površinskog javnog prijevoza (tramvaji, autobusi, trolejbusi), a donja prati promet Metro linija. Sustav omogućuje praćenje lokacija i komunikaciju sa svim vozilima u realnom vremenu, dok kontrolne sobe brinu da se sav promet odvija uredno i na vrijeme, te zaprimaju sve obavijesti i prijave o uvjetima u prometu kao i upravljanje prometom u hitnim situacijama te pravovremeno otklanjanje kvarova i zastoja u prometu. Zanimljivost je kako su svi djelatnici kontrolne sobe bivši vozači autobusa, tramvaja, trolejbusa i metroa, čime ATM omogućuje svojim djelatnicima napredak u karijeri nakon vožnje na terenu, ali i garantira da operateri kontrolne sobe dobro razumiju probleme s kojima se vozači na terenu suočavaju, jer su ih i sami prošli, pa se svi kvarovi i hitne situacije brže i lakše rješavaju. Milano ima 5 metro linija M1-M5, od kojih linije M4 i M5 imaju daljinsko upravljanje iz kontrolne sobe, odnosno vozila nemaju vozače.
Noćni život Milana je uvriježeno sinonim za večere i piće. No ne i kada je u pitanju tehnički posjet podzemnim prometnim tunelima i pripadajućoj infrastrukturi. Bila je ovo prvi put organizirana i jedinstvena prilika za posjet milanskom podzemnom prometu te uvidu u projektiranje iste. Naime, omogućen je podzemni pristup linijama koje su projektirane i građene u različitim vremenskim razdobljima: linija M1 1964., M3 1990. te M4 2024.